Music baby, Music!

Alla som känner mig vet att jag är en obotlig orolig själ, en människa som inte någon gång lyckats somna innan midnatt. På senare tiden har jag dock slutat kämpa emot och försöka aktivera mig med produktiva eller bara roliga saker när småtimmarna kryper inpå. Dagens nattliga aktivitet består av att "spotifya" (tveksamt om man säger så). Jag söker musik som jag gillar, inte gillar, har glömt bort att jag gillar och massa annat på vägen dit. Ibland har jag tur och hittar en sån där låt som väcker många minnen och känslor. Det är det som är så härligt med musik, man kan nästan ta på vissa känslor som musiken väcker. Det är också då det slår mig hur mycket bra musik som aldrig uppskattas, som aldrig var den där låten på den där roliga festen, eller den låten man tröstade sig med när tårarna aldrig ville ta slut. För det är ju dessa låtar som får en speciell plats hos oss, som vi kan komma ihåg tillsammans och som får oss att le på en tråkig måndag. Jag har som tur är väldigt många sådana låtar på lager, därför sitter jag nog uppe en stund till=)  
Det här är en av många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0