Januari

När jag tänker tillbaka på förra året är det skrämmande hur lite jag faktiskt kommer ihåg från årets första månader. I synnerhet Januari känns lite kallare, lite tyngre, lite gråare, lite mörkare och lite fattigare på meningsfullt innehåll än de andra månaderna på året. Ångesten känns mer närvarande på något sätt. Kanske är det inte så konstigt efter hela julhysterin som råder varje December, det blir som ett vakuum. Hursomhelst tycker jag att det synd att det ska vara så även om jag mer än någon dras med i dimman och vaknar av mardrömmar mitt i natten längtandes efter att vårens första solstrålar ska titta fram. Jag lovar att jag ska göra allt för att jag ska komma ihåg den här Januari mer än de som varit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0