Tankar om shopping

Alla som känner mig vet om att jag har något av en shopping-fetisch. Den tar sig i uttryck på flera sätt. Idag efter att jag ätit en jättegod lunch med Anna så tog jag mig en sväng på stan, och då funderade jag lite! För det första går jag nästan alltid själv på stan om det inte är för att vara social, det är nämligen så att jag har en inövad rutt och ett j-vla tempo (eller vad säger du Nina?), jag blir nästan lite manisk... 

Jag funderade även på hur det kommer sig att man alltid hittar SÅ fina saker när man inte har pengar, men när fickorna är fulla hittar man ingenting eller så blir man tvärsnål. Alternativt så har det där jättefina tagit slut när man väl fått pengar=( 

Därför finns det två  av mig välbeprövade metoder att shoppa när man väl har pengar, man måste nämligen ha ett system. Om du nu har hittat tre saker t.ex. så köper du antingen först det du vill ha allra helst som du hittade när du inte hade pengar, eller så köper du det (också jättefina) du tror kommer ta slut fortast! Jag har prövat båda, flera gånger...haha! Sedan kan man ju faktiskt spara ihop till det där man har suktat efter så länge istället för att impulsshoppa, tro mig, jag har försökt, men jag har inte tillräcklig självdiciplin. Därför springer jag som ett psykotiskt yrväder  mellan butikerna och hittar hur mkt som helst, problemet är att jag inte kommer ihåg vad när jag väl kommer hem....  

Förstår ni mitt problem?




Kommentarer
Postat av: johanna

du är en riktig shoppoholic=) säkert att den filmen inte är om dig. puss

2009-03-22 @ 18:43:57
Postat av: Anonym

eh manisk va ordet... ett tips till alla som någon gång funderat på att ta en dags flanerande på stan med Marie - Gör det inte!!! Hon e som i trans!!!! tycker om dig ändå:-)

2009-03-22 @ 22:16:43
Postat av: Anonym

eh manisk va ordet... ett tips till alla som någon gång funderat på att ta en dags flanerande på stan med Marie - Gör det inte!!! Hon e som i trans!!!! tycker om dig ändå:-)

2009-03-22 @ 22:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0