Bäst före

Godmorgon godmorgon!! Ännu en morgon framför nyhetsmorgon och tid över för frukost, jag kanske börjar bli vuxen??! 

I vår lilla sambofamilj råder det delade meningar om en hel del saker... Bland annat om maten i kylskåpet är gammal eller inte. jag är inte den som är den, utan äter gärna maten fast det gått två tre dagar sen bäst före datumet, så länge det smakar bra, det gör inte ♥H♥. Jag har länge försökt få honom att förstå att producenterna medvetet sätter tidiga bäst före datum, dels för att vara på den "säkra" sidan och dels för att lura oss korkade konsumenter att maten blivit gammal över en natt och därför måste slängas och nytt måste köpas. Det är med detta som bakgrund som gör att jag blirså glad när dom på nyheterna säger:

" ...Enligt en ny undersökning hade över hälften (57%) av den mat som idag slängs i hushållen kunnat ätas. Det är främst unga som sätter för stor tillit till bäst före datumet istället för att använda sitt lukt- och smaksinne för att avgöra om maten är gammal eller inte..."

Nu är det bevisat att jag har rätt!!...hehe=)

Kommentarer
Postat av: Robin

Filippa Stenberg går in stenhårt och reklamar din blogg på Facebook! Jag har fooortf ditt röda aaarmbaaaand :)



//Robin

2009-03-31 @ 15:37:54
URL: http://TestaDetMesta.se
Postat av: Henrik

Det är endast pensionärer och "fashionistas" som kan tänka sig att äta gammal mat för att ha råd med en viss livsstil :p

2009-03-31 @ 18:32:27
Postat av: Sofie

haha tycker om Henriks kommentar :) men Marie jag håller med dig, jag måste lyckas övertala K också.

2009-03-31 @ 19:47:26
Postat av: Anonym

Såå härligt att ha rätt ;) eller hur?!

2009-03-31 @ 22:23:00
Postat av: Anonym

Har sett alldeles för mycket gammal mat för att avskräckas. Allt ifrån klumpar i mjölken till möglig pålggsskinka där datumet fortfarande visar hållbarhet.

2009-04-01 @ 22:56:42
Postat av: Flaco

Har sett alldeles för mycket gammal mat för att avskräckas, allt ifrån klumpar i mjölken till mögel på påläggsskinkan där datumet fortfarande visat hållbarhet.

2009-04-01 @ 22:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0